Bronnenlijst
Bronnenlijst deelvraag 1:
1.1 )Oprichting STER, document is zonder datum, STER
http://www.ster.nl/organisatie/geschiedenis
Geraadpleegd op 9 oktober 2014.
1.2) 40 jaar STER-reclame, document is zonder datum, Andere-tijden
http://www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/afleveringen/2006-2007/Veertig-jaar-Ster-reclame.html
Geraadpleegd op 9 oktober 2014.
1.3) Geschiedenis van reclame in Nederland, 27 februari 2014, Laura emmelot
http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis-van-reclame-nederland/
Geraadpleegd op 12 oktober 2014
Bronnenlijst deelvraag 2:
2.1) Reclame, wat houdt het in?, 03-07-2011
http://zakelijk.infonu.nl/marketing/76499-reclame-wat-houdt-het-in.html
Geraadpleegd op 24 oktober 2014
2.2) Adverteren veel minder effectief dan gedacht, document is zonder datum
http://www.richardvanhooijdonk.com/adverteren-veel-minder-effectief-dan-gedacht/ Geraadpleegd op 2 november 2014
2.3) De invloed van de positie van een tv-commercial op effectiviteit, document zonder datum
http://www.ster.nl/uploads/media_items/definitief-onderzoek-neurensics.original.pdf
Geraadpleegd op 2 november 2014
2.4) Ident, 5-8-2013
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ident#Bumper
Geraadpleegd op 19-11-2014
Bronnenlijst deelvraag 3:
3.1) Ster-reclame WK: 6666 euro per seconde, 17-4-14
http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/article/detail/3637250/2014/04/17/Ster-reclame-WK-6666-euro-per-seconde.dhtml
Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: Martijn van Beeten
3.2)Inkoopmogelijkheden, Z.D.
http://www.ster.nl/adverteren/tv/inkoopmogelijkheden
Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: STER
3.3) Wat kost een commercial (tv-reclame)? Z.D.
http://muziek-en-film.infonu.nl/televisie/51841-wat-kost-een-commercial-tv-reclame.html Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: Juul
3.4) Waarom is Coca-Cola rood? Kleuren in marketing, 22-5-2013.
http://marijnkrijger.nl/2013/05/kleuren-in-marketing/
Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: Marijn Krijger
3.5) Marketing, HAVO leerboek voor M&O. uit 2007. Gebruikt op 23-11-2014 en 27-11-2014. Bladzijde 4,5 en 21.
3.6)Van Hema tot Icebucket: hoe maakbaar is een hype? 26-9-2014
http://www.frankwatching.com/archive/2014/09/26/van-hema-tot-icebucket-hoe-maakbaar-is-een-hype/ 27-11-2014
Auteur: Anouk de Bresser
3.7)Basistactieken 4-11-1997
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Reclame/tactieken.html 23-11-2014
Auteur: NRC
3.8) 15 kenmerken van een goede reclamestrategie, z.d.
http://www.indora.nl/15-kenmerken-van-een-goede-reclamestrategie/ 5-12-2014
Auteur : Indora management advies.
3.9) Regels over televisiereclame, 2009,
https://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.asp?paginaID=262%20&deel=2 5-12-2014
Auteur: Nederlandse Reclame Code (NRC)
Bronnenlijst deelvraag 4:
4.1) NRC dagblad, 4-11-1997
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Reclame/tactieken.html
geraadpleegd op 23-11-2014,
4.2) Psychologie in de reclame, document is zonder datum
http://psychologie-in-de-reclame.jouwweb.nl/deelvraag-3
geraadpleegd op 23-11-2014,
4.3) Goede marketingstactiek leidt tot hype, 10-11-2013
http://nicklink.nl/2013/11/10/goede-marketingtactiek-leidt-tot-hype/
geraadpleegd op, 23-11-2014,
4.4) Reclame levert altijd wat op, Joshi, A., Hanssens, 2010
http://www.eurib.org/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/Communicatie/n_-_Reclame_levert_altijd_wat_op.pdf
Geraadpleegd op, 1-12-2014.
4.5) Top 10 succesfactoren van effectieve reclame, document is zonder datum
http://www.indora.nl/top-10-succesfactoren-van-effectieve-reclame/
Geraadpleegd op 03-12-2014.
4.6) Marketingcommunicatie, Pearson Education, 2008
http://www.pearsoneducation.nl/depelsmacker/pdf/hst07_nl.pdf
Geraadpleegd op 03-12-2014.
Bronnenlijst deelvraag 5:
5.1) Marketingcommunicatie, Pearson Education, 2008
http://www.pearsoneducation.nl/depelsmacker/pdf/hst07_nl.pdf
Geraadpleegd op 03-12-2014
5.2) De Creatie van TV-Commercials, Ster, 2014
http://www.ster.nl/uploads/media_items/de-creatie-van-tv-commercials.original.pdf
Geraadpleegd op 07-12-2014
Maak jouw eigen website met JouwWeb