Bronnenlijst

Bronnenlijst deelvraag 1:

 

1.1 )Oprichting STER, document is zonder datum, STER
http://www.ster.nl/organisatie/geschiedenis
Geraadpleegd op 9 oktober 2014.

1.2) 40 jaar STER-reclame, document is zonder datum, Andere-tijden
http://www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/afleveringen/2006-2007/Veertig-jaar-Ster-reclame.html
Geraadpleegd op 9 oktober 2014.

1.3) Geschiedenis van reclame in Nederland, 27 februari 2014, Laura emmelot
http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis-van-reclame-nederland/
Geraadpleegd op 12 oktober 2014

Bronnenlijst deelvraag 2:

 

2.1) Reclame, wat houdt het in?, 03-07-2011
http://zakelijk.infonu.nl/marketing/76499-reclame-wat-houdt-het-in.html
Geraadpleegd op 24 oktober 2014

2.2) Adverteren veel minder effectief dan gedacht, document is zonder datum

http://www.richardvanhooijdonk.com/adverteren-veel-minder-effectief-dan-gedacht/ Geraadpleegd op 2 november 2014

2.3) De invloed van de positie van een tv-commercial op effectiviteit, document zonder datum

http://www.ster.nl/uploads/media_items/definitief-onderzoek-neurensics.original.pdf
Geraadpleegd op 2 november 2014

2.4) Ident, 5-8-2013

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ident#Bumper

Geraadpleegd op 19-11-2014

Bronnenlijst deelvraag 3:

 

3.1) Ster-reclame WK: 6666 euro per seconde, 17-4-14
http://www.ad.nl/ad/nl/1045/WK-voetbal/article/detail/3637250/2014/04/17/Ster-reclame-WK-6666-euro-per-seconde.dhtml  
Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: Martijn van Beeten

3.2)Inkoopmogelijkheden, Z.D.
http://www.ster.nl/adverteren/tv/inkoopmogelijkheden   
Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: STER

3.3) Wat kost een commercial (tv-reclame)? Z.D.
http://muziek-en-film.infonu.nl/televisie/51841-wat-kost-een-commercial-tv-reclame.html Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: Juul

3.4) Waarom is Coca-Cola rood? Kleuren in marketing, 22-5-2013.
http://marijnkrijger.nl/2013/05/kleuren-in-marketing/  
Geraadpleegd op 4-12-2014
Auteur: Marijn Krijger

3.5) Marketing, HAVO leerboek voor M&O. uit 2007. Gebruikt op 23-11-2014 en 27-11-2014. Bladzijde 4,5 en 21.

3.6)Van Hema tot Icebucket: hoe maakbaar is een hype? 26-9-2014
http://www.frankwatching.com/archive/2014/09/26/van-hema-tot-icebucket-hoe-maakbaar-is-een-hype/    27-11-2014
Auteur: Anouk de Bresser

3.7)Basistactieken  4-11-1997
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Reclame/tactieken.html   23-11-2014
Auteur: NRC

3.8) 15 kenmerken van een goede reclamestrategie, z.d.
http://www.indora.nl/15-kenmerken-van-een-goede-reclamestrategie/  5-12-2014
Auteur : Indora management advies.

 3.9) Regels over televisiereclame, 2009,
https://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.asp?paginaID=262%20&deel=2  5-12-2014
Auteur: Nederlandse Reclame Code (NRC)

 

Bronnenlijst deelvraag 4:

4.1) NRC dagblad, 4-11-1997
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Reclame/tactieken.html
geraadpleegd op 23-11-2014,

4.2) Psychologie in de reclame, document is zonder datum
http://psychologie-in-de-reclame.jouwweb.nl/deelvraag-3  
geraadpleegd op 23-11-2014,

4.3) Goede marketingstactiek leidt tot hype, 10-11-2013
http://nicklink.nl/2013/11/10/goede-marketingtactiek-leidt-tot-hype/
geraadpleegd op, 23-11-2014,

4.4) Reclame levert altijd wat op, Joshi, A., Hanssens, 2010
http://www.eurib.org/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/Communicatie/n_-_Reclame_levert_altijd_wat_op.pdf
Geraadpleegd op, 1-12-2014.

4.5) Top 10 succesfactoren van effectieve reclame, document is zonder datum
http://www.indora.nl/top-10-succesfactoren-van-effectieve-reclame/
Geraadpleegd op 03-12-2014.

4.6) Marketingcommunicatie, Pearson Education, 2008
http://www.pearsoneducation.nl/depelsmacker/pdf/hst07_nl.pdf
Geraadpleegd op 03-12-2014.

Bronnenlijst deelvraag 5:

 

5.1) Marketingcommunicatie, Pearson Education, 2008
http://www.pearsoneducation.nl/depelsmacker/pdf/hst07_nl.pdf
Geraadpleegd op 03-12-2014

5.2) De Creatie van TV-Commercials, Ster, 2014
http://www.ster.nl/uploads/media_items/de-creatie-van-tv-commercials.original.pdf
Geraadpleegd op 07-12-2014

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb